Tags beheren
Tags zijn belangrijk om diverse gegevens aan elkaar te koppelen. We onderscheiden daarbij Customer tags en Selection tags.
Customer tags gebruiken we om contacten als opdrachtgever te kenmerken en dossiers te bundelen onder deze tag. In veel gevallen zal een tag maar bij één contact zijn gekoppeld, maar je kan dezelfde tag ook aan meerdere contacten koppelen, bijvoorbeeld in het geval van 3 contactpersonen bij hetzelfde bedrijf of diverse particuliere klanten waar naar verwachting slechts eenmalig een dossier voor wordt geopend.
Er zijn twee methodes om nieuwe customer tags te maken en de meest gebruikte en makkelijkste methode vind je in het scherm Contact toevoegen.
De andere manier is via het tagbeheer, onderaan het selectiescherm in Contact Management.
Klik op Tagbeheer om de bestaande tags te zien. Je kan op trefwoord zoeken. Klik op het editknopje bij de tag om de tagtekst aan te passen. Deze aanpassing zal direct in het hele systeem zichtbaar worden.
Klik op de grote + knop om een nieuwe tag toe te voegen. Let op: je moet nu zelf de tag group "Customers" aangeven (typ "Customer" en klik de tag groep aan).
Je kan het "Tag niet tonen" vinkje negeren bij Customer tags.
Selection tags worden in principe enkel aangemaakt via zoekselecties die je in Contact Management maakt. In onderstaand voorbeeld zoeken we op trefwoord "montage" en vinken we alle regels aan. Vervolgens slaan we deze selectie op onder de selection tag "montage".
Vervolgens zie je dat de betreffende contacten een nieuwe tag "Montage" hebben gekregen.
Via het Tagbeheer kan je bestaande selection tags aanpassen. Bij selection tags is "Tag niet tonen" aangevinkt.
Ben voorzichtig met het verwijderen van tags. De gegevens zullen niet meer via de verwijderde tag gekoppeld zijn en daardoor in de toekomst lastiger terug te vinden zijn.
comment arrow_drop_down (0)
thumb_up
Like
Log in om te beoordelen